האייפון עושה עליה ומחר יוצאת גירסא 3 הרשמית.

16 06 2009

כפי שבטח שמעתם בכל מקום יש הרבה הודעות משמחות לקהל האייפון ואייפוד טאץ בארץ. מחר (יום רביעי) יוצאת גירסה 3.0 סופית למערכת ההפעלה למכשירים השונים, הגירסה מכילה תמיכה מובנית בעברית באיכות טובה מאוד וכוללת דברים כמו מילון מובנה שלא היה קיים עד היום. כמו כן, בחודשים הקרובים האייפון החדש, ה iPhone 3GS, יצטרף לאחיו ה iPod Touch 2G וישווק רשמית בישראל בכמה מפעילות סלולרית. בנוסף לכך הודות לעבודה המעולה שעושים צוות ה Dev Team, נראה כי בגירסא הראשונה של 3.0, כל מכשירי האייפון שיצאו עד היום (דור שני ודור שלישי) יוכלו להשתמש במכשיר ללא מתאם סים כאשר תהיה פריצה רשמית!

לגבי כל מי ששאל אותי כיצד פרוייקט OpenHebrew יעבוד עם גירסה 3.0, אז בשלב הנוכחי הפרוייקט אינו תואם לגירסה 3.0 אך בגלל המבנה שלו יתכן וקבצי ההתקנה כן יתקינו את עצמם עליו, לכן אני מודיע לכם, אל תנסו להתקין את OpenHebrew הנוכחי על אייפון עם מערכת הפעלה גירסה 3.0 !!! אם אתם משדרגים לגירסה 3.0 הכי בטוח זה להסיר לפני כן את OpenHebrew מהמכשיר.

כמו כן, כמו כל הודעה משמחת, יש גם צד פחות משמח. מדיווחים שראיתי, נראה שלא יהיה ניתן להשתמש באופן סביר בגירסה 3.0 בארץ ללא פריצה של המכשיר. אני מניח שמצב זה ישתנה בחודשים הקרובים ובעדכונים הבאים, כאשר הפלאפון יתחיל להימכר בארץ, אך כפי שנראה כעת, בגירסה שתצא מחר יהיו מספר בעיות (אשמח אם מישהו יתקן אותי והמצב לא כך):

  • אנשי קשר והודעת SMS לא יהיו מקושרים למספרי הטלפון שלכם ויתחילו עם +972 בהתחלה.
  • למי שעובד בממשק אנגלית, אנשי הקשר לא יכילו את האותיות בעברית בסרגל הצדדי.
  • אין לוגו של מפעילים סלולארים בארץ.
  • יתכן ויהיו עוד בעיות מינוריות יותר ופחות מציקות שקשורות לתמיכה בעברית.
  • למי שיש כיום yellowsnow ו/או מתאם סים, הוא יהיה חייב לחכות לפריצה של Dev Team בשביל להשתמש ב yellowsnow החדש !

על כן, ההמלצה שלי היא לא ישר לקפוץ ולעבור ל 3.0 ברגע שהוא יוצא, אלא לחכות מספר ימים, גם לפריצה הרשמית של אנשי ה Dev Team וגם לסידור הבעיות שציינתי.

פעולות

Information

5 responses

19 06 2009
מייק

רגע, אז אם יש לי את האייפון הראשון (2g) ואני משדרג לגירסה 3 דרך הדב-טים, לא אוכל להתקין את העברית בכלל ? או שזה יתקין אותה אבל עם קצת באגים ?

20 06 2009
openhebrew

מייק. תוכל להתקין ואז המכשיר יהרס ואז תצטרך לעשות ריסטור. לכן, תקרא טוב את מה שרשום באדום מודגש.

18 06 2009
אור

ומה לגבי מכשירים SIM FREE מקוריים?
האם כול אותן תופעות שאתה מתאר יתרחשו גם במכשירים שכאלה או לא?

נ.ב.
כול הכבוד על העבודה הראוייה שאתה מבצע!!!

19 06 2009
openhebrew

כן, הבעיות גם שם.

17 06 2009
ניר

תום,
אם לומר את האמת- אחת הסיבות העיקריות שאני לא שש לעדכן, זה שלא תיהיה לי את העברית שלך והכי חשוב- המקלדת החכמה! אני מת על זההההההההה

כתיבת תגובה

